luni, 19 decembrie 2016

Cum incheiem anul ?

     M-am gandit adesea in aceasta perioada, ce ne lasa anul care se va sfarsi in curand. Cred ca nimic nou fata de alti ani recenti, poate doar amplificarea unor tendinte . Aceeasi explozie informationala pe milimetru patrat. Acelasi mozaic imprastiat de pareri, majoritea neesentiale si neducand nicaieri.  
     Aceeasi criza de idei, de solutii, de viziune si de lideri. 
     Cele doua directii la moda, politica corecta pe de o parte si miscarea anti-sistem ce se doreste in contraponderea acesteia, greu de precizat unde vor duce inafara faliei care deja e mare. Daca politica corecta inseamna urmarea chioara a unor principii candva vii, dar care acum sunt golite de esenta si fara legatura cu realitatea, miscarea anti-sistem vine sa i se opuna acesteia. Din pacate i se opune doar pe orizontala si fara prea mult discernamant. Astfel cand ceva se naste ca si contra reactie si in acest fel, la ceva nemaiavand o baza, oare cat poate reprezenta o solutie si ce baza si esenta ar putea avea ?
      
     Acestea sunt lucruri stiute si observate mult mai bine, de altii. Eu fara a avea pretentia ca am descorit "apa calda" acum la sfarsit de an, doar mi-am amitit o secventa din filmul lui Sorrentino , La Grande Bellezza. Spre final Jep Gambardella (eroul sa-i zicem) intalneste o sfanta care mananca doar radacini si dorme pe jos. Din felul in care Sorrentino o prezinta la inceput, inconjurata de un naucitor marketing religios, ar putea exista tendinta de a fi pusa laolalta cu celelalte figuri si personaje goi ale filmului. Dar ea il intreaba pe Jep :
"- Sti de ce mananc eu doar radacini ?"
"- Nu, de ce ?"
"- Pentru ca radicinile sunt importante."

S-ar putea sa traim vremuri, in care radicinile fiecaruia sa se dovedeasca deosebit de importante.

La multi ani , si un An Nou bun si frumos !


comentarii

0 Responses to "Cum incheiem anul ?"

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...