sâmbătă, 24 noiembrie 2012

Cum folosesti ambreiajul in mod corect ?

Stiti ce zic smecherii care zic ca ei scot un super consum cu masinile lor : ca totul e joc din glezna :P .

Domnilor aveti dreptate, e joc de glezne :P si asa terminati ambreiajul.

Din cauza unor recomandari de smecheri, cu istorie in ambreiaje(in defectarea de ambreiaje), unii cheltuiesc bani, iar altii ajung si mai rau, sa isi strice masinile.

In primul rand, stiti ca este bine sa angrenam ambreiajul la turatie cat mai mica a motorului. Cea mai comuna cauza a schimbarii unui ambreiaj este ca materialul de frictiune se uzeaza si apare asa zisa “patinare” a ambreiajului. Acesta se uzeaza numai cand discul merge la o alta rotatie fata de cea a volantei. Adica atunci cand bruscam ambreiajul sau cand mergem cu piciorul pe pedala de ambreiaj si nu face contact in totalitate.

Unii zic ca la plecarea de pe loc sa accelerezi mai tare(atentie !!! nu mers sportiv), nu o accelerare lenta si progresiva si sa apreciezi foarte bine distanta fata de celelalte autoturisme din fata ta sau distanta intre doua semafoare.

Iar odata ce ai ajuns la viteza dorita, nu mai accelerezi, ci ti piciorul fix pe pedala pana in punctul in care te apropii de urmatorul semafor, moment in care iei piciorul de pe acceleratie fara sa apesi pedala de ambreiaj.

Cel mai economic e sa folositi frana de motor si cat mai putin pedala de frana. Nu recomand frana de motor prin schimbarea in treapta inferioara, pentru ca in timp o sa se simta uzura la ambreiaj.

De exemplu sunt multe persoane, care pentru 20 de secunde cat stau la semafor, nu mai lasa masina in treapta libera si tin piciorul pe ambreaj si asa ambreiajul se uzeaza.

Altii zic ca faza cu  "tinutul din ambreiaj" in panta este o prostie. Pentru ca astfel se uzeaza prematur si violent ambreiajul si a doua oara sa nu ajungi sa o ti in semialunecare pana iese fum din ambreiaj

Nu tineti piciorul deasupra pedalei de ambreiaj in mers, exista loc special in stanga pedalei :P.

Nu calcati ambreiajul de fiecare data cand calcati frana, repet, ambreiajul se calca doar pentru a modifica treapta de viteza iar operatiunea asta nu trebuie sa dureze o vesnicie.

Nu abuzati de plecarea de pe loc cu scartait de roti, se poate pleca rapid si fara.

In orice caz insa, atunci cand simtim ca avem o problema cu ambreiajul, este de preferat sa o rezolvam cat mai repede. Si chiar daca este uzat discul, sau doar rulmentul, trebuie sa schimbam tot kitul. Si asta pentru ca si placa de presiune se poate crapa in timp, petalele isi pot pierde din eficienta de a ridica discul, arcurile de pe disc se sparg si ele de la socuri

Un kit ambreaj complet contine volanta, rulment, disc, placa de presiune si costa suficient

Un simplu kit ambreiaj nu contine volanta care de multe ori e “vinovata” pentru defectarea ambreiajului.

comentarii

4 Responses to "Cum folosesti ambreiajul in mod corect ?"
Genul-feminin spunea...
24 noiembrie 2012 la 18:22

esti tare cu expresia joc de glezne


Anonim spunea...

25 noiembrie 2012 la 13:04

are dreptate, chiar e joc de glezne si cei cu permis de conducere chiar stiu ce inseamna


Anonim spunea...

26 noiembrie 2012 la 17:28

obiceiul ala prost cu calcatul ambreiajului si al pedalei de frana in acelasi timp il cam am si eu


Anonim spunea...

25 aprilie 2014 la 13:53

Cn tia dat permisu nu ti la dat de prost,chesti cu demaraju e o prostie


Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...