marți, 13 noiembrie 2012

Cat e de greu sa iti gasesti un loc de munca ..care sa iti si placa

Cu totii am trecut (sau vom trece) prin problema asta “istovitoare” a gasirii unui loc de munca platit decent si care sa se muleze cu pregatirea noastra si care de asemenea sa ne si placa. Pai da..totul e sa iti placa.Daca iti place, te vei multumi si cu cateva sute de lei mai putin decat al job stresant. Atentie: am zis cateva sute de lei mai putin :P., nu un salariu de cateva sute de lei.

Atata vreme cat mi-am cautat am avut experiente care mai de care neplacute sau de-a dreptul bizare.Cele neplacute m-au cam demoralizat.Ba am gasit job-uri foarte bune unde trebuia sa ai experienta,ba am gasit in diverse locuri unde chiar stiam ca nu ma voi descurca si nici nu am mai incercat.

Era o vreme cand  nu mai stiam ce sa fac.Incercam orice.Cumparam ziare, mergeam la AJOFM, prietenii erau deja anuntati in cazul in care aud ceva.

Era aiurea nu numai ca nu aveam bani dar si ca nu aveam o ocupatie constanta.

Eram asa de frustrat pe tema asta si ma tot gandeam ce sa fac...

Tocmai terminasem facultatea si  evident ca nu m-a angajat nimeni in domeniu, ca nu aveam experienta.

Mi-am zis ca daca nimeni nu vrea sa ma angajeze nu o sa am niciodata experienta.Si partea cu experienta e un cerc vicios.

Pana vara trecuta, in septembrie nu reusisem sa imi gasesc nimic.Si am fost la o gramada de interviuri, ba la firme no name, ba la multinationale.

Am intalnit si situatii unde era clar ca postul era deja dat cuiva cu pile si relatii.

Acum lucrez pe un post bunicel in IT si salariul  imi permite sa acopar cheltuielile cu utilitatile, sa ma intretin si cu putin noroc daca sunt atent economisesc si o mica suma de bani pentru zile negre sau pentru o iesire mai departe sau pentru o vacanta.

Ce imi place foarte mult la jobul actual e libertatea care mi-o ofera.Adica nu sta nimeni la ceafa mea sa vada cat si cum muncesc,cand am pauza de masa sau cand vorbesc la telefon. Suntem un colectiv de oameni tineri care ne intelegem zic eu bine (desi peste tot e acea “raca” intre angajati). Avem un sef de nota 9 zic eu care intelege ca angajatul e mult mai productiv daca e mai relaxat si cel mai important la mine e ca imi place lucrul bine facut .

Imi place pentru ca asa am fost crescut si nu e nevoie niciodata ca sa vina cineva cu “mofturi” de sef pentru ca eu sa imi indeplinesc sarciniile de servici.O fac spus simplu pentru ca trebuie,vreau si pentru asta sunt platit.

Si seful apreciaza faptul ca nu trebuie sa ma atentioneze.Mai mult, eu vin cu propuneri de imbunatatire.Am ajuns in stadiul in care uneori imi cere parerea. Situatii de genul : faci asa pentru ca vreau eu,nu exista.

Jobul actual m-a format, m-a maturizat. Si cred ca imi va fi mai usor sa ma angajez altundeva mai tarziu.

Cand iti cauti de lucru  e important sa faci si cautari despre firma, sa stii si tu cu cine ai de-a face, sa-i cunosti reputatia ( ca ala dintr-o reclama tv la orange care cauta pe mobil informatii despre seful firmei si se prezinta cu o casca de motociclist in mana, chiar daca el nu are motocicleta ).

Si atunci cand cauti un job,o sursa foarte buna de locuri de munca libere sunt site-urile de locuri de munca online care contin o mare parte din oferta de joburi din Romania.

Avantajul acestora e ca le poti consulta la orice ora si ca  puteti consulta o baza de date dupa domenii care te ajuta sa gasesti cu usurinta jobul dorit in functie de pregatirea ta profesionala.

Jobul din IT mi l-am gasit tot pe un site de locuri de munca online pentru ca IT-istii nu stiu ce e ala ziar, poate ziar online.

Insa marele avantaj al acestor site-uri de job-uri online e ca va permite sa va creati o alerta pe e-mail in care veti primi zilnic cele mai noi oferte de munca.

Atentie,cand iti cauti un loc de munca ,moralul ridicat te ajuta să depasesti mai uşor aceasta perioada mai delicata si e primordial atunci cant te prezinti la un interviu.

Asa ca fruntea sus si sa va gasiti un job pe masura asteptarilor…chiar si financiare

comentarii

4 Responses to "Cat e de greu sa iti gasesti un loc de munca ..care sa iti si placa"
Anonim spunea...

14 noiembrie 2012 la 09:07

totul e e atitudine si moral ridicat


Genul-feminin spunea...
14 noiembrie 2012 la 18:37

cam greu cu atitudinea pozitiva cand nu gasesti de lucru


Anonim spunea...

15 noiembrie 2012 la 09:57

tare greu e sa gasesti un loc de munca si bine platit, sa ai un sef ok si sa iti si placa


Anonim spunea...

26 noiembrie 2012 la 17:48

greu cu locurile de munca in zilele noastre.


Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...