joi, 13 decembrie 2012

Cum stilul de condus ne poate gauri portofelul ?

Cu totii am trecut prin operatiunea costisitoare de schimbare ambreiaj.

Desi, stim ca un ambreiaj poate fi considerat o consumabila mai longeviva. Insa, la un moment dat, orice ambreiaj necesita schimbarea.

Cum stii ca te-a lasat ambreiajul ?

Pentru ca se intampla sa nu mai intre in nici o viteza, sau daca accelerezi si mai ai o panta sau ai greutate nu mai dezvolta viteza dorita, motorul doar turandu-se, fara sa transmita puterea la roti.

Si uneori e si in functie de stilul de condus.

Un kit de ambreiaj este de obicei, compus dintr-un disc, o placa de presiune si un rulment.
Unii nu stiu ca intr-un kit de ambreiaj nu este inclusa si volanta.Care costa si ea suficient de mult. Si cand te duce scoate un zgomot foarte urat si masina tremura pentru ca arcurile de la volanta si-au pierdut proprietatile .

Din experienta, stiu ca la VW Golf e pus kit Sachs dar ca poti opta pentrut kit ambreiaj complet Luk care este perfect compatibil si costa mai putin(volanta masa dubla,disc,placa presiune,rulment presiune).

Ambreajul DMF ( double mass flyweel ) ( adica are volanta cu masa dubla ) este in prezent folosit de cam toate masinile din grupul VAG,  precum si de BMW, Ford , etc. Deci nu e asa deosebit , singura chestie e ca reduce vibratiile de la motorul diesel.
Foarte multi considera ca trecerea de la SMF ( volanta simpla) la DMF nu a fost o strategie prea inteligenta din partea VAG tocmai pentru ca faptul ca DMF nu e asa fiabil ca SMF.
Personal si eu am fost indecis cand a trebuit sa schimb kitul de ambreaj. Pana la urma am ales DMF care e un ambreaj mai rafinat, dar cu costuri mai mari si fiabilitate mai redusa decat SMF.

Faza e ca unele modele au fost echipata din fabrica cu Luk si altele cu Sachs.

Puteti pune linistiti fie Sachs, fie Luk dar numai sa nu le mixati adica sa puneti volanta de un fel si placa de alt fel.

Mai exista si sansa sa nu ti se potriveasca si ca atare e bine sa mergeti pe ceea ce aveti montat pe masina.

Atentie :sa nu luati kit ambreiaj si volanta ieftina si proasta.
Mare atentie pentru ca pe piata exista si piese de o calitate indoielnica si unii au surpriza ca la o volanta plus un kit ambreiaj nou dupa 30-40 de mii de km sa inceapa vechile metehne sa inceapa sa dea rateuri, sa fie volanta data peste cap si ambreiajul varza. Si mergi la service si cei de acolo zic ca nu stii tu sa mergi cu masina, cu aceeasi masina care a facut numai la tine cu acelasi ambreiaj 100 de mii de km si cati or mai fi inaintea ta facuti de vechiul proprietar si ca volanta a tinut 200 de mii.

Daca vorbim de un kit ambreiaj pentru VW Golf sau Passat atunci sa va asteptati la aproape 2000 lei(+/-) sau mai mult. Daca gasiti pe undeva kit complet (inclusiv volanta) la preturi pana in 1000 lei sa fugiti, pentru ca nu stiti cat de bun si fiabil e, nu stiti nici de unde e adus si vandut intr-un pret atat de mic.

In orice caz insa, atunci cand simtim ca avem o problema cu ambreiajul, este de preferat sa o rezolvam cat mai repede. Si chiar daca este uzat discul, sau doar rulmentul, trebuie sa schimbam tot kitul. Si asta pentru ca si placa de presiune se poate crapa in timp, petalele isi pot pierde din eficienta de a ridica discul, arcurile de pe disc se sparg si el de la socuri.

Una peste alta e bine sa simti ambreiajul nou la picior.

comentarii

0 Responses to "Cum stilul de condus ne poate gauri portofelul ?"

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...