sâmbătă, 2 februarie 2013

Crezi ca stii engleza ? Eu zic ca nu

Esti tanar, proaspat absolvent de liceu sau facultate. Ai televiziune prin cablu. Ai calculator conectat la internet, ai tableta, ai smartphone cu fel si fel de aplicatii instalate. Majoriatea dintre toate astea sunt intr-o limba straina. Majoritatea in engleza.
Engleza asta ne-a invadat viata. Si as putea spune intr-un mod pozitiv. Peste tot, engleza,engleza,engleza. Plecam in vacante in afara tarii si unii dintre noi raman stupefiati ca cei de acolo nu vorbesc limba noastra.Si ca ne e asa de greu sa ne intelegem cu respectivii, pentru ca vedem ca engleza sau germana noastra de care eram foarte mandrii nu ne ajuta sa ne exprimam decent astfel incat ceilalti sa ne inteleaga corect.
Am un job in care limba straina e un must..un ceva necesar, fara de care jobul respectiv ar fi ocupat de altul. Numai de mine nu. Limba engleza e acel necesar zi de zi intr-o zi obisnuita la servici.
O sa ziceti : toata lumea stie engleza de la televizor. Si asa e, toti stim cateva cuvinte incat sa intelegem o fraza in ansamblu si nu punctual.Pentru ca nu intelegeti toate cuvintele. De pronuntie corecta ,nu cred ca suntem in stare. Ne mintim singuri. De a vorbi corect, nici atat. Stiti cand va veti da seama ca nu stiti decat cateva cuvinte uzuale la nivel de a intelege decat ce se vorbeste ? Atunci cand veti fi pusi fata in fata cu un vorbitor nativ de limba engleza care nu stie limba romana.Veti observa si atunci ca intelegeti destul de putin si de asemenea ca veti avea o foarte mare greutate de a va exprima in engleza astfel incat cel de langa dvs sa va inteleaga in mod corect. Atunci veti observa. Garantat. E adevarat ca la angajare nu eram nici eu foarte departe, dar am fost trimis la un curs limba engleza de perfectionare si de asemenea mi s-a sugerat ca trebuie sa imi iau atestatul de limba engleza in urma frecventarii cursului.
Si nu aveti idee cat de bine mi-a prins.Acum urmez un curs de germana pentru incepatori. Si e ceva nou pentru mine, dar sunt destul de increzator ca imi va folosi in viitor, la job sau in vacante.

comentarii

0 Responses to "Crezi ca stii engleza ? Eu zic ca nu"

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...